Sidebar

Magazine menu

14
Wed, May

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

1.MỤC TIÊU CỦA HỌC PHẦN:

Học phần này trang bị cho sinh viên khoảng 500 từ vựng, 100 chữ Hán, 40 mẫu câu và rèn luyện 4 kỹ năng: nghe, nói, đọc, viết ở trình độ sơ cấp kỳ đầu (JLPT N5) . Nội dung giảng dạy của học phần này tiếp tục cung cấp những kiến thức của chương trính sơ cấp, bao gồm các bài giảng trong giáo trình tiếng Nhật sơ cấp. Các bài giảng giới thiệu ngữ pháp mới và từ mới, luyện tập cơ bản, luyện tập ứng dụng, luyện cách đọc và cách viết chữ Hán

2. NỘI DUNG HỌC PHẦN

Buổi

Nội dung

Phân bổ thời gian

Đóng góp vào CLO

Giảng dạy trên lớp

Tiểu luận, bài tập lớn, thực tế

(3)

Tự học, chuẩn bị có hướng dẫn

(4)

Lý thuyết 

(1)

Thực hành, thảo luận (2)

1

Bài 13

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

2

Bài 13 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

3

Bài 14

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

4

Bài 14 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

5

Bài 15

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

6

Bài 15 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

7

Bài 16

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

8

Bài 16 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

9

Ôn tập bài 13-16

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

10

Bài 17

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

11

Bài 17 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

12

Bài 18

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

13

Bài 18 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

14

Bài 19

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

15

Bài 19 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

16

Ôn tập bài 17-19

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

17

Bài 20

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

18

Bài 20 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

19

Bài 21

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

20

Bài 21 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

21

Bài 22

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

22

Bài 22 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

23

Ôn tập bài 20-22

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

24

Bài 23

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

25

Bài 23 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

26

Bài 24

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

27

Bài 24 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

28

Bài 25

0

3

0

2

1,2,3,4,6,7

29

Bài 25 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

30

Ôn tập bài 23-25

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7

Tổng cộng

0

90

0

60

 

3. PHƯƠNG PHÁP, HÌNH THỨC KIỂM TRA ĐÁNH GIÁ

- Thang điểm: 10

- Các thành phần đánh giá:

Hình thức

Nội dung đánh giá

Tiêu chí đánh giá

CLO

Trọng số

Đánh giá  quá trình

Chuyên cần

- Căn cứ vào số buổi đi học + số lần nộp bài tập về nhà đúng hạn + thái độ học tập

- Tổng số lần có mặt trên lớp và nộp bài tập về nhà (80%)

- Tham gia vào lớp học (20%)

- Đi muộn, về sớm quá 15 phút tính 0,5 buổi đi học

- Nghỉ học có phép tính 0,5 buổi đi học (chỉ áp dụng khi tính điểm chuyên cần, khi tính số buổi vắng để xét tư cách thi, vẫn tính 1 buổi vắng)

6,7

10%

Kiểm tra thường xuyên, giữa kỳ

Những nội dung đã được học tập, giảng dạy

- Hình thức: thi viết kết hợp với trắc nghiệm

Cách đọc chữ Hán:                 1 điểm

Viết chữ Hán:             1 điểm

Trợ từ:                          1 điểm

Từ vựng:                                 3 điểm

Ngữ pháp:                              4 điểm

1,2,3,4,5,6,7

30%

Đánh giá tổng kết

Thi hết học phần

Những nội dung đã được học tập, giảng dạy

- Bài thi bao gồm 4 kỹ năng: viết và đọc, nghe, nói

+ Viết và đọc: viết kết hợp với trắc nghiệm gồm

Cách đọc chữ Hán:                 1 điểm

Viết chữ Hán:               1 điểm

Trợ từ:                                     1 điểm

Từ vựng:                                  2 điểm

Ngữ pháp:                                3 điểm

Đọc hiểu:                                 2 điểm

+ Nghe: nghe trắc nghiệm kết hợp với tự luận: Viết đúng nội dung, đầy đủ thông tin, đúng ngữ pháp hoặc lựa chọn đúng: 10 điểm 

+ Nói: đọc bài và trả lời câu hỏi

 - đọc rõ ràng, đúng chính tả, phát âm chuẩn xác...: 4 điểm

- trả lời câu hỏi đúng nội dung, đầy đủ thông tin, đúng từ vựng, ngữ pháp: 6 điểm 

1,2,3,4,5,6,7

60%

       

Tổng

100%

* Sau mỗi bài khóa, có bài kiểm tra chữ Hán (5 phút), từ vựng-ngữ pháp (10 phút) nhưng không đánh giá vào kết quả học phần.   

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

1. COURSE OBJECTIVES

The production and operation management is a vital function of the management in converting the raw materials into valued added goods and services in a controlled manner as per policies in the organization.

This course introduces and equips students with in-depth knowledge about Manufacturing and Production in Supply Chain Management; also delivers the typical tasks, components and forces driving changes in the Manufacturing and Control environment and how these factors affect company operations. The course focus on some aspect, such as: Forecasting in Operations Management, Design and Development of Products & Processes, Facility & Layout Planning, Capacity Planning, Inventory Management, JIT Manufacturing and Supply Chain Management, Productivity, Work Methods and Measurement, Quality Control & Quality Management, Maintenance & Reliability Management.

2. COURSE CONTENTS

 

No.

Contents

Time Allocation

Contribution to CLO

Hour(s) on the class

Essays, exercise, 

Assignments...

(3)

Self-study with teacher’s tutorials

(4)

Lecture

(1)

Practice, Seminar…

(2)

1

Chapter 1- Introduction to POM & Operations Strategy 

Chapter 2- Forecasting in Operations Management

3

0

3

5.5

CLO1,2,11

2-3

Chapter 3: Design and Development of Products & Processes

6

0

3

11

CLO2,3,10,11

4-5

Chapter 4 – Facility & Layout Planning

6

0

1.5

11

CLO4,5

6-7

Chapter 5 - Capacity Planning

Midterm exam

6

0

1.5

11

CLO3,4,6,7

8-9

Chapter 6 - Inventory Management

5

1

1.5

11

CLO 4,8

10-11

Field trip, Seminar with experts

0

6

3

11

CLO4,8,9

12

Chapter 7 - JIT Manufacturing and Supply Chain Management

Chapter 8 – Productivity, Work Methods and Measurement

2

1

2

5.5

CLO 3,4,11

13

Chapter 9 - Quality Control & Quality Management

Chapter 10 – Maintenance & Reliability Management

2

1

2

5.5

CLO3,4,5,10

14-15

Group presentation

0

6

5

11

CLO 6,7,8,9,10,11

Total (hour)

30

15

22.5

82.5

 

3. COURSE ASSESSMENT

3.1. Type of Assessment

 

Form

Content

Criteria

CLO 

Proportion

 

Formative

 

Attendance

 

The number of attendances and participation in lesson

 

1,2,3,4,8,9,10,11

 

10%

Oral presentation: content (40%), teamwork (10%), present (10%), ask (20%), answer questions (20%)

Homework assignments: cases

Quizzes: multiple choice, sort answer

Self-assessment: case study

In-class discussions: discuss cases and solution

Essay/Summaries

Summative

Mid-term

Group assignment and presentation

 

  1. Short form and/or multiple choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test
  5.  Written report
  6.  Projects
  7.  Oral Presentation
  8.  Case studies
  9.  Posters
  10.  Journals and blogs
  11.  Portfolios

 

1,2,3,4,5,6,7,10,11

30%

Final term

FIATA exam (written exam)/ Group Assignment

  1. Short form and/or multiple-choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test
  5.  Written report
  6.  Projects
  7.  Oral Presentation
  8.  Case studies
  9.  Posters
  10.  Journals and blogs
  11.  Portfolios

1,2,3,4,5,9,10,11

60%

 

 

 

Total:

100%



Guidance: Base on learning outcomes, what teaching method, learning method and evaluation are needed to achieve these learning outcomes and evaluate the level of achieving learning outcomes. Department should build criteria to assess measuring level of course learning outcomes (according to Rubric)

 

  • Types of assessment

 












  • Requirement for assessment when suggesting assessment method

 

Value

Measure exactly what is needed to be measured (assessment criteria/factor should be correlative with knowledge/skills demonstrating in respective learning outcomes).

Reliability

Assessment from two teachers/lecturers who evaluate the same task of student or from one teacher/lecturer in different time.

Fairness

Students are provided information about assessment criteria.

Scoring bases on specific criteria.

Students are completely instructed knowledge, skills needed to meet assessment criteria.

 

  • Assessment methods

 

Performance Based Outcomes

Demonstration, presentation, simultation, role play, work sample, performace test (Trình diễn, thuyết trình, mô phỏng, đóng vai, bài kiểm tra mô phỏng công việc thực tế, thi đánh giá năng lực)

Project, lab test, fieldwork, thesis, practicum, portfolios (Dự án, thực hành ở phòng lab, đi thực địa, luận văn, rèn luyện nghiệp vụ, hồ sơ)

Knowledge Based Outcomes

MCQs, short essay questions, posters (Thi trắc nghiệm, viết bài luận ngắn, posters)

Case studies, long essay questions, critiques, journal/blogs (Nghiên cứu tình huống, viết bài luận dài, bài phê bình, bài báo/blog)

 

Low Order Thinking Skills (Kỹ năng tư duy cấp độ thấp)

High Order Thinking Skills (Kỹ năng tư duy cấp độ cao)



SUITABLE ASSESSMENT METHODS (knowledge)

 

Remember

Understand

Apply

Analyse

Evaluate

Create

MCQ

MCQ

Open questions (allow to use materials)

Case study

Evaluate published articles

Create product model

Standardized test

Fill in the blank

Group project

Presentation

Evaluation essay

Thesis, dissertation, poster

Quiz

Quiz

Practice, experiment

Project

Evaluate problems

Compose 

     

Summarize book, documentary

Speaking test

Business model

       

Case study

Start-up



User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

1. COURSE OBJECTIVES

 

The course provides general information and concepts about the different types of contracts in the supply chain, how to manage them, and analyzes the role of contract management in adding value to supply chains/enterprises. Furthermore, the course provides knowledge of the stages of the contract management process as well as how to define the basic criteria for contract performance. Last but not least, the course also introduces tools and techniques to monitor the performance of the obligations of the related parties in a contract.

2. COURSE CONTENT 

 

No.

Content

Time Allocation

Contribution to CLO

Hour(s) on the class

Essays, exercise, 

Assignments...

Self-study with teacher’s tutorials

Lecture

Practice, Seminar…

1

Chapter 1- Introduction to Contract Management 

3

0

3

5.5

CLO1,2,4

2-3

Chapter 2- General Matters in Contract Management

Chapter 3: Contract Management Team Formation

5

1

3

11

CLO3,4,11,12

4

Chapter 4 – Developing a Contract Management Plan

2

1

3

5.5

CLO1,2,3,4,6

5

Chapter 5 - Supply Information

2

1

0

5.5

CLO1,2,3,8,9

6-7

Chapter 6 - Pre-Qualifications of Vendors and Suppliers and General Matters

Mid-term exam

6

0

3

11

CLO2,3,4,10,11

8-9

Field trip, Seminar with experts

0

6

3

11

CLO 7,8,9

10-11 

Chapter 7 - Managing Risks

Chapter 8 – Tender Evaluation & Measuring Performance

6

0

2

11

CLO1,2,10,11

12-13

Chapter 9 - Administration of Contract

Chapter 10 – Relationship, Disputes and Termination of Contract

6

0

2

11

CLO2,7,10

14-15

Group presentation

0

6

3.5

11

CLO6.7.10,12

Total

30

15

22.5

82.5

 

3.  COURSE ASSESSMENT

3.1. Type of Assessment

Form

Content

Criteria

CLO 

Proportion

 

Formative

 

Attendance

 

The number of attendances and participation in lesson

 

1,2,3,4,10,11, 12

 

10%

Oral presentation: content (40%), teamwork (10%), present (10%), ask (20%), answer questions (20%)

Homework assignments: cases

Quizzes: multiple choice, sort answer

Self-assessment: case study

In-class discussions: discuss cases and solution

Essay/Summaries

Summative

Mid-term

Group assignment and presentation

 

  1. Short form and/or multiple choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test
  5.  Written report
  6.  Projects
  7.  Oral Presentation
  8.  Case studies
  9.  Posters
  10.  Journals and blogs
  11.  Portfolios

 

4,5,6,7,8,9

30%

Final term

FIATA exam (written exam)/ Group Assignment

  1. Short form and/or multiple-choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test
  5.  Written report
  6.  Projects
  7.  Oral Presentation
  8.  Case studies
  9.  Posters
  10.  Journals and blogs
  11.  Portfolios

1,2,3,4,5,8,9,10

60%

 

 

 

Total:

100%

 

7.2. Assessment Criteria

* Generic Criteria

Attend all classes, complete assignments and participate in class

* Formative assessment

  1. Class attendance: attend at least 80% of the total class hours
  2. Oral presentation/ group presentation 
  3. Content: Prepare a report according to selected topic

- Criteria:

+ Determine the problem clear, reasonable: 3 points

+ Logical analysis: 4 points 

+ Use a rich reference material: 1 point

+ Language is clear, quoted correctly and easy-to-understand: 1 point

+ Creative in the presentation: 1 point

- Total: 10 points

  1. Homework assignments: 

-  Content: Subjects covered in this course

- Assessment criteria: Provide clear, accurate and profound writing to answer the essay questions. Language is clear, quoted correctly and easy-to-understand (10 points)

  1. In-class discussions

* Summative assessment

  1. Short form and/or multiple-choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test



User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

1. COURSE OBJECTIVES

This course provides an introduction to financial principles that can be utilized across multi-disciplines with the overall goal of maximizing shareholder value in the organization. The concepts of financial statement analysis, forecasting, leverage, working capital management, the time value of money, capital budgeting, security valuation, and capital markets will be addressed through both lectures and active approaches of problem solving and case discussions. 

Finance is central to the operation of every organization. This course explores the theoretical aspects of finance. The end goal is to provide students with the tools necessary to conduct accurate financial analysis. For students pursuing a career in finance, the topics provide the foundation for an immersion in the science of finance. Students pursuing non-finance careers will receive an overview of finance issues encountered by managers.

2. COURSE CONTENT 

No.

Contents

Time Allocation



Contribution to CLO

Hour(s) on the class

Essays, exercise,

Assignments

Self-study with teacher’s tutorials

Lecture

Practice, Seminar

1.

Chapter 1: Introduction to Financial Management

3

0

1.5

7

1,2,3,6

2.

Chapter 2: Financial Statement Analysis

1.5

1.5

1.5

4.75

2,3,4,5,6

3.

Chapter 3: Time Value of Money

1.5

1.5

1.5

4.75

2,3,4,5,6

4.

Chapter 4: Discounted Cash Flow Valuation

1.5

1.5

1.5

4.75

2,3,4,5,6

5.

Chapter 5: Interest Rates and Bond Valuation

1.5

1.5

1.5

4.75

2,3,4,5,6

6.

Chapter 5: Interest Rates and Bond Valuation (cont.)

3

1

1.5

7.5

2,3,4,5,6

7.

Chapter 6: Stock Valuation

3

1

1.5

7.5

2,3,4,5,6

8.

Chapter 6: Stock Valuation (cont.)

3

1

1.5

7.5

2,3,4,5,6

9.

Chapter 7: Net Present Value and Alternative Investment Criteria

3

0

1.5

7

2,3,4,5,6

10.

Chapter 7: Net Present Value and Alternative Investment Criteria (cont.)

2

1

1.5

5.5

2,3,4,5,6

11.

Chapter 8: Making Capital Investment Decisions

2

1

1.5

5.5

2,3,4,5,6

12.

Chapter 9: Cost of Capital

2

1

1.5

5.5

1,2,3,4,5,6

13.

Chapter 9: Cost of Capital (cont.)

2

1

1.5

5.5

1,2,3,4,5,6

14.

Chapter 10: Return, Risk, and the Security Market Line

2

1

1.5

5.5

2,3,4,5,6

15.

Chapter 10: Return, Risk, and the Security Market Line (cont.)

2

1

1.5

5.5

1,2,3,4,5,6

Total

30

15

22.5

82.5

 

3. COURSE ASSESSMENT

- Score ladder: 10

- Type of assessment

 

Form 

Content

Criteria

CLO 

Proportion

Formative

Attendance

 

The number of attendances and participation in lesson

1,4,5,6

10%

 

Summative

Midterm test

 

Written exam in 45 minutes

1,2,3,4,5,6

    30%

Final test

 

 

 

Written exam in 60 minutes (MCQ and/or essays)

1,2,3,4,5,6

60%

 

 

 

 

Total:

100%

  • Grading rubrics for individual’s/group’s written assignment/report

 

Criteria

CLO

Weighted Average

Levels of Assessment

Grade

A

B

C

D

F

8,5-10

7-8,4

5,5-6,9

4,0-5,4

<4

Format 

 

20%

All assignment format’s requirements are met with professional look. No spelling & grammar errors; well-presented tables & graphs; and sources are adequately cited. 

Assignment format has professional look but may have some format and spelling errors



Assignment has format, spelling and grammar errors. Sources are not adequately cited.

Assignment is sparsely written with many errors of format, spacing, spelling and grammar 

Assignment is carelessly written with many format errors; and fails to meet format’s requirements





 

Writing style  

 

20%

Writing is very clear, coherent, logically organized and interesting. Main ideas are well developed and supported throughout the paper. 

Writing is good with clear ideas, but some parts are not logical. 



Writing is unclear with some incoherent and vague ideas



Substandard writing which lacks logical organization. Ideas are vague with little evidence of critical thinking

Poor writing with mainly “copy and paste” ideas.

 

Content

 

50%

Content meets assignment requirements very well, and indicates the synthesis, expansion and in-depth analysis of ideas. No sign of plagiarism 

Content meets assignment requirements without sign of plagiarism. However, content does not indicate the expansion of ideas. 

Content basically meets assignment requirements without sign of plagiarism. But some parts of content are inadequate

Content just meets the minimum requirement of assignment, without sign of plagiarism. But the analysis is underdeveloped and unoriginal. 

Content strays from the main topic; or plagiarism is over 20%

 

Reference

 

10%

A variety of sources are adequately and correctly cited.

A variety of sources are included, but there are some format errors and incorrect citation. 

Sources are reasonable but lack of diversity. There are quite a few format errors and incorrect citation.

Sources are lack of diversity. There are many format errors and incorrect citation.

The writing does not use adequate research reference. There are many format errors and incorrect citation.

 

Member contribution

*Indicates the participation, responsibility and independence

Based on peer review

Active and adequate participation. Proactively working to meet deadline set by group.

Quite active and adequate participation. However, there is a delay in meeting group deadlines. 

Not really proactive when participating. there is a delay in meeting group deadlines.  

Just participate in a small part of group work. Not proactive when participating

Little or no participation. Shows no responsibility with work and often fails to meet deadlines. 

 

Note:  

Lecturer instructs group member to conduct peer review on a scale of 1 to 10, based upon the contribution of each member to group work. The grade of each member will be adjusted according to the peer review which reflects this member’s contribution and participation.

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

 

1. MỤC TIÊU CỦA HỌC PHẦN

 

Học phần này nhằm trang bị cho sinh viên các chuyên ngành ngôn ngữ thương mại tiếng Anh, Pháp, và Nhật những nội dung kiến thức cơ bản ngữ âm, chữ Hán, một số cấu trúc ngữ pháp cơ bản, và khoảng 400 từ vựng đơn giản trong tiếng Trung. Thông qua các đoạn hội thoại ngắn gắn với các chủ đề gần gũi trong đời sống, sinh viên có thể đạt được khả năng phát âm chuẩn tiếng Trung, được rèn luyện cả bốn kỹ năng và thực hành các giao tiếp cơ bản, tạo cơ sở tiền đề cho sinh viên học các học phần tiếp theo.

2. NỘI DUNG HỌC PHẦN 

Buổi

Nội dung

Phương pháp tổ chức dạy học

Đóng góp vào CLO

Lý thuyết (thuyết giảng)

Thực hành, thảo luận

Tiểu luận, bài tập lớn, thực tế

Tự học, chuẩn bị có hướng dẫn 

(1)

(2)

(3)

(4)

 

1

Ngữ âm 1

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

2

Ngữ âm 2

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

3

Bài 1

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

4

Bài 1 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

5

Bài 2

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

6

Bài 2 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

7

Bài 3

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

8

Bài 3 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4 ,8,9,10

9

Bài 4

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

10

Bài 4 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

11

Ôn tập

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

12

Bài 5

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

13

Bài 5 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

14

Bài 6

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

15

Bài 6 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

16

Bài 7

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

17

Bài 7 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

18

Bài 8

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

19

Bài 8 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

20

Bài 9

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

21

Bài 9 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

22

Ôn tập

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

23

Kiểm tra giữa kỳ

0

3

0

2

4,5,6,7,8,9,10

24

Bài 10

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

25

Bài 10 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

26

Bài 11

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

27

Bài 11 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

28

Bài 12

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

29

Bài 12 (tiếp)

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

30

Kiểm tra khẩu ngữ

0

3

0

2

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Tổng cộng

0

90

0

60

 

3. PHƯƠNG PHÁP, HÌNH THỨC KIỂM TRA ĐÁNH GIÁ

  • - Thang điểm: 10

    - Các thành phần đánh giá:

    Hình thức

    Nội dung đánh giá

    Tiêu chí đánh giá

    CLO

    Trọng số

    Đánh giá  quá trình

    Chuyên cần

    - Căn cứ vào số buổi đi học + số lần nộp bài tập về nhà đúng hạn + thái độ học tập

     

    - Tổng số lần có mặt trên lớp và nộp bài tập về nhà (75%)

    - Chuẩn bị tốt các nội dung tự NC theo yêu cầu của GV (10%

    - Tích cực phát biểu trong giờ học (15%), tính theo thang điểm 10

    9,10

    10%

    Kiểm tra thường xuyên, giữa kỳ

    Những nội dung đã được học tập, giảng dạy

    - Hình thức: Thi viết

    - Nội dung: Nội dung bài viết theo chủ đề bài khóa. Câu hỏi tự luận và trắc nghiệm theo các cấu trúc câu, ngữ pháp đã học.

    - Đề thi bao gồm câu hỏi trắc nghiệm, câu hỏi tự luận, dịch, câu hỏi điền nốt thông tin còn thiếu, chữa lỗi sai trong thời gian 60- 75 phút

    - Tiêu chí đánh giá bài kiểm tra giữa kỳ: Gồm các dạng bài tập trắc nghiệm, sửa lỗi sai, hoàn thành câu....và các dạng bài tự luận khác, tổng điểm 10 điểm, được phẩn bổ chia đều theo từng dạng bài, phần bài tự luận được đánh giá theo các tiêu chí dùng từ, ngữ pháp và diễn đạt

    1,2,3,4,5,6,7,8.9,10

    30%

    Đánh giá tổng kết

    Thi kết thúc học phần

    Những nội dung đã được học tập, giảng dạy

    - Hình thức: Thi viết kết hợp thi nói

    + Thi viết theo thang điểm 10, gồm đề thi tổng hợp 60- 75  phút, Gồm các dạng bài tập từ trắc nghiệm, sửa lỗi sai,  hoàn thành câu....và các dạng bài tự luận khác.

    + Thi nói theo thang điểm 10, theo hình thức bốc thăm ngẫu nhiên câu hỏi trong hệ thống câu hỏi ôn tập, có thể chọn 2-3 hình thức trong các hình thức sau: đọc một đoạn văn cho trước, miêu tả tranh, trả lời câu hỏi để kiểm tra phản xạ, trình bày 2-3 phút về một nội dung đã có trong đề cương, đối thoại.

    * Đề thi gồm một số hoặc toàn bộ các hình thức trên

    - Nội dung : Toàn bộ kiến thức đã học trong học phần và đề cương câu hỏi ôn tập GV cung cấp

    - Tiêu chí đánh giá: Điểm thi học phần = (Điểm thi vấn đáp + Điểm thi Nói) / 2

    + Phần thi viết: Gồm một số hoặc toàn bộ các dạng bài tập sau: các dạng bài tập trắc nghiệm, sửa lỗi sai, hoàn thành câu....và các dạng bài tự luận khác, tổng điểm 10 điểm, được phẩn bổ chia đều theo từng dạng bài, phần bài tự luận được đánh giá theo các tiêu chí dùng từ, ngữ pháp và diễn đạt.

    + Phần thi nói: Theo 4 tiêu chí chính sau: Ngữ âm: (1,5 điểm); Ngữ pháp (1,5 điểm); Nội Dung (5 điểm); Diễn đạt (2 điểm)

    1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

    60%

           

    Tổng

    100%

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

1. COURSE OBJECTIVES

International trade negotiation is scientific and art learning to make agreement among two and/or plural parties in social and economic life. The subject is delivered to provide students with theoretical background and practice about strategy, tactics, styles as well as modes of negotiation in international business. After completing the subject, students mostly understand the fundamental, skills, actual cases of international trade negotiation, disputes resolution, collaborative relationship development. The subject develops critical ability of the learners in analyzing, designing and implementing a successful negotiation plan and task in their business and working place.

2. COURSE CONTENTS

No

Contents

Time Allocation

Contribution to 

CLO

Hour(s) on the class

Essays, exercise, 

Assignments

Self-study with teacher’s tutorials

Lecture

Practice, Seminar

Chapter 1: Fundamental of international negotiation

3

0

0

5.5

CLO 1,2,3,5,6,8,13

2

Chapter 1: Fundamental of international negotiation

2

1

1.5

5.5

CLO 1, 2,3, 5,6, 8,13

3

Chapter 2: International negotiation Planning

3

0

0

5.5

CLO 1, 2, 3, 4, 5, 6,8, 9, 10, 12, 13

4

Chapter 2: International negotiation Planning

1

2

3

5.5

CLO 1, 2, 3, 4, 5, 6,8, 9, 10, 12, 13

5

Chapter 2: International negotiation Planning

3

0

0

5.5

CLO 1, 2, 3, 4, 5, 6,8, 9, 10, 12, 13

6

Chapter 3: International negotiation Operation

3

0

0

5.5

CLO 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13

7

Chapter 3: International negotiation Operation

2

1

1.5

5.5

CLO 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13

8

Chapter 4: International negotiation Skills

2

1

1.5

5.5

CLO 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Chapter 4: International negotiation Skills

3

0

0

5.5

CLO 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13

10

Middle term Exam

0

0

0

5.5

CLO 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13

11 

Chapter 5: Cross-cultural Negotiating 

2

1

1.5

5.5

CLO 1,2, 3, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13

12

Chapter 5: Cross-cultural Negotiating

2

1

1.5

5.5

CLO 1,2, 3, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13

13 

Chapter 6: Position and power in international trade negotiation

2

2

3

5.5

CLO 1, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13

14

Chapter 6: Position and power in international trade negotiation

2

3

4.5

5.5

CLO 1, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13

15

International trade negotiation practice 

0

3

4.5

5.5

CLO 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Total

30

15

22.5

82.5

 

3. COURSE ASSESSMENT

 

  • Score ladder: 10

 

  • Type of Assessment

 

Form

Content

Criteria

CLO 

Proportion

Formative

Attendance

 

check students randomly; 15-minute test of knowledge taught in class.

Total point: 10 pts

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10, 11,12,13

10%

Midterm Test

Writing test/ written report

Subjects covered in this course

 

 

- Group report: the content should be relevant to the topic. The report should indicate relevant information and be formatted on A4 paper size, font size 14, presented on Time New Roman font or VnTime. The margins of upper, lower, left and right should be 2.5 cm, 2.5 cm, 3.5 cm, and 2 cm respectively with a line spacing of 1.5 lines. The report should have a length of 10-15 pages. 

- Define the problem clearly, logically, and feasible: 2 pts

- The content matches the topic title, completely solving the research problem: 5 pts

- Reliable and transparent use of data sources: 1 pt

- Format of presentation, language, tables, citation of references: 2 pts

Total mark: 10 pts

CLO 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13

20%

Summative

Final test

Written test

Issues have been studied

Test questions include self-reflection questions and case questions


- Answer clearly and correct self-reflection questions: 8 pts

- Good analysis of case study questions: 2 pts

Total mark: 10 pts


otl0 ponts

 

1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12,13

60%

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

1. COURSE OBJECTIVES

The course equips students with basic knowledge of information management in the supply chain. This subject also introduces the important implications of information in supply chain management, the basic principles of information systems in supply chain management. The course privives learners with information technology and information technology development directions in supply chain management. The course also facilitaes learners to access practical information in the supply chain through Case Studies.

2. COURSE CONTENTS 

 

Lecture

Content

Time Allocation

Contribution to CLO

Hour(s) on the class

Essays, Exercise, 

Assignments...

Self-study with teacher’s tutorials

Lecture

Practice, Seminar…

1

Chapter 1: Introduction to Supply Chain Management


2


1


1


5.5

1,6,7

2

Chapter 2. Supply Chain Design: Safety Stock Placement and Supply Chain Configuration

2

1

2

5.5

2,7

3

Chapter 3. Supply Chain Design: Flexibility Considerations

2

1

2

5.5

2,6,7

4

Chapter 4. Supply Chain Coordination with Contracts

2

1

2

5.5

3,4,5

5

Chapter 4. Supply Chain Coordination with Contracts (tiếp)

2

1

2

5.5

3,4,5

6

Chapter 4. Supply Chain Coordination with Contracts (tiếp)

2

1

2

5.5

4,5,8

7

Chapter 5. Information Sharing and Supply Chain coordination

2

1

1

5.5

4,5,6,7

8

Chapter 5. Information Sharing and Supply Chain coordination (tiếp)

2

1

1

5.5

4,5,6,7

9

Chapter 5. Information Sharing and Supply Chain coordination (tiếp)

2

1

1

5.5

4,5,6,7

10

Chapter 6. Supply Chain Operations: Serial and Distribution Inventory Systems

2

1

2

5.5

4,5,8

11

Chapter  6. Supply Chain Operations: Serial and Distribution Inventory Systems (tiếp)

2

1

2

5.5

4,5,8

12

Chapter 7. Supply chain Information Systems and electric sourcing

2

1

0

5.5

4,5,7

13

Chapter 7. Supply chain Information Systems and electric sourcing (tiếp)

2

1

2

5.5

4,5,7

14

Chapter 7. Supply chain Information Systems and electric sourcing (tiếp)

2

1

2.5

5.5

4,5,7

15

Revision 

2

1

1

5.5

1,2,3,4,5,6,7,8

Total

30

15

22.5

82.5

 

3. COURSE ASSESSMENT

- Score ladder: 10

- Type of assessment

 

Form

Content

Criteria

CLO 

Proportion

 

Formative

 

Attendance

 

The number of attendances and participation in lesson

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9

 

10%

Oral presentation: content (40%), teamwork (10%), present (10%), ask (20%), answer questions (20%)

 

 

Homework assignments: cases

 

 

Quizzes: multiple choice, sort answer

 

 

Self-assessment: case study

 

 

 

In-class discussions: discuss cases and solution

 

 

 

Essay/Summaries

 

 

Summative

Mid-term

Group assignment and presentation

 

  1. Short form and/or multiple choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test
  5.  Written report
  6.  Projects
  7.  Oral Presentation
  8.  Case studies
  9.  Posters
  10.  Journals and blogs
  11.  Portfolios

 

4,5,6,7,8

30%

Final term

Essay/ wring test/ project report

  1. Short form and/or multiple-choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test
  5.  Written report
  6.  Projects
  7.  Oral Presentation
  8.  Case studies
  9.  Posters
  10.  Journals and blogs
  11.  Portfolios

1,5,7,8

60%

 

 

 

Total:

100%

 

* Generic Criteria: Good attitude, thirst for knowledge, and well behavior. 

* Formative assessment

  1. Class attendance
  2. Oral presentation: content (40%), teamwork (10%), present (10%), ask (20%), answer questions (20%)
  3. Homework assignments: cases
  4. Quizzes: multiple choice, sort answer
  5. Self-assessment: case study
  6. In-class discussions: discuss cases and solution
  7. Essay/Summaries

* Summative assessment

  1. Short form and/or multiple choice tests
  2. Short answer test
  3.  Essay
  4.  Performance test
  5.  Written report
  6.  Projects
  7.  Oral Presentation
  8.  Case studies
  9.  Posters
  10.  Journals and blogs
  11.  Portfolios

 

More Articles ...

THÔNG BÁO

VĂN BẢN - BIỂU MẪU

Số lượng truy cập

22354320
Hôm nay
Hôm qua
Tuần này
Tuần trước
Tháng này
Tháng trước
Tất cả
6008
12275
31650
22217522
169778
462173
22354320

Địa chỉ IP: 18.188.54.133
2025-05-14